Workshop 'Storytelling voor ledenorganisaties' (23 februari 2018)

De boeiende verhalen in je organisatie ontdekken, een verhaal maken dat je publiek tot actie aanzet. Dat leer je tijdens deze workshop 'storytelling voor ledenorganisaties'.

Storytelling is tegenwoordig het buzz word in marketing. Verhalen in plaats van slogans. En dat is goed nieuws voor ledenorganisaties, want zij hebben veel authentieke verhalen. Je moet ze gewoon vinden.

Tijdens deze workshop leer je:

  • Wat storytelling nu precies is.
  • Waarom het zo belangrijk geworden is.
  • Hoe je een goed verhaal opstelt.
  • Hoe je je leden aanzet tot actie door storytelling.
  • ...

Er wordt specifiek stilgestaan bij voorbeelden vanuit je eigen vereniging. Je kan op voorhand voorbeelden van online storytelling doorsturen (als die er zijn) en op de dag zelf kan u ook voorbeelden van gedrukte storytelling meebrengen (folders, magazines, ...).

Lesgever Rudy Pieters is communicatie coach. In een vorig leven was hij journalist voor Het Nieuwsblad, Knack, De Morgen en Radio 1. Na een carrière als marketing manager bij Musea Brugge, richtte hij zijn eigen communicatiebureau op en gaf les aan de HoGent, Vives, Universiteit Gent en Escala (Syntra). Tegenwoordig is hij directeur bij Publiek Centraal, een netwerk van meer dan 1000 organisaties in social profit en overheid die elkaar helpen meer publiek te bereiken.

Praktisch?

Wanneer? Vrijdag 23 februari 2018, van 09u30 tot 16u00
Waar? Huis van het Nederlands Brussel, Philippe de Champagnestraat 23 1000  Brussel

Prijs?

225€ voor BSAE-leden (excl. btw)
250€ voor collega's van BSAE-leden (excl. btw)
300€ voor niet-BSAE-leden (excl. btw)

Het aantal plaatsen is beperkt.

Deze sessie telt mee voor 3 punten in het BSAE Certified Association Professional (CAP-) traject.

Opmerking

Alle verenigingsprofessionals